Mijn Weel

VerzekeringApp

Als verzekeraars bruikbare software aanbieden delen we die graag met onze klanten. Voor particuliere verzekeringen heeft Nh1816 een handig app. Hierin kan je zien waarvoor je verzekerd bent en tegen welke premie. Je kan bovendien eenvoudig een schade melden. Nh1816 is een coöperatie en biedt in de app ook nog eens leuke ledenvoordelen.

nh1816.nl/app

De app van Weel

Veelgestelde vragen

Bij autoschade is het belangrijk dat je het schadeformulier samen met de tegenpartij goed invult. Neem daarna zo snel mogelijk contact met ons op, zodat wij alles snel kunnen regelen. Onze samenwerking met erkende schadeherstelbedrijven heeft veel voordelen. Denk daarbij aan een vervangende auto en schadeherstel met garantie.

Verhalen van de schade

Als je alleen WA of WA-extra verzekerd bent en de tegenpartij is schuldig helpen wij je bij het verhalen van de schade. Wij regelen expertise en stellen de tegenpartij aansprakelijk.

Bij brand-, water- of stormschade is het belangrijk dat je er alles aan doet om verdere schade te voorkomen. Raak niet in paniek. Bij brand helpt de brandweer. Afhandeling van de schade wordt daarna door ons geregeld.

1. Centrale database

Heb je na 1 september 2007 een autoverzekering afgesloten dan staan jouw opgebouwde schadevrije jaren in een centrale database (Roy Data). Je nieuwe verzekeraar controleert via deze database de door jouw opgegeven jaren. Zelf ontvang je een brief met daarin een bevestiging van het aantal schadevrije jaren.

2. Leaseverklaring

Heb je in een leaseauto gereden? Vraag dan de leasemaatschappij om een verklaring van jouw eventuele schades. Verzekeraars gaan bijna altijd akkoord met deze verklaringen, omdat leasemaatschappijen schades goed registreren.

Wanneer jouw verzekering langer dan één jaar loopt dan kan je deze dagelijks opzeggen met een opzegtermijn van één maand. Bijvoorbeeld, je zegt de verzekering op 20 oktober op, dan eindigt deze per 20 november. Je kan de nieuwe verzekering laten ingaan op 20 november. Deze regeling geldt alleen voor verzekeringen waarvan de verzekeringsmaatschappijen zijn aangesloten bij het Verbond van Verzekeraars.

Wanneer jouw verzekering minder dan een jaar geleden is afgesloten dan kan je deze per eerstvolgende contractvervaldatum opzeggen. Deze datum staat op je polisblad. Een opzegging dient altijd schriftelijk of per e-mail ingediend te worden. Een opzegging kan gevolgen hebben voor de dekking. Wij kunnen je meer vertellen over eventuele gevolgen van een opzegging. Wanneer je wilt opzeggen omdat je elders een aanbieding hebt gehad, dan vernemen wij dat graag. In veel gevallen kunnen wij je een alternatieve aanbieding doen.

Ga naar contact. Daar staat hoe je ons kan vinden en is het mogelijk om een rondleiding te krijgen door ons kantoor. Daarnaast kan er altijd een afspraak gemaakt worden om jouw polissen bij ons op kantoor door te nemen.

Een adreswijziging kan grote gevolgen hebben voor jouw verzekeringen. Het risicoadres van je inboedelverzekering dient aangepast te worden. Wellicht moet jouw inboedel zelfs tijdelijk op twee adressen verzekerd worden. Daarentegen kan de verhuizing consequenties hebben voor jouw autoverzekering. De premie is namelijk afhankelijk van het risico en de regio waarin je woonachtig bent. Indien je verhuist naar een ander koophuis dan vervalt de opstalverzekering. Het wordt sterk aanbevolen ook voor jouw nieuwe huis een opstalverzekering af te sluiten. Neem bij een verhuizing contact met ons kantoor op. Wij helpen je graag.

Dat is heel goed mogelijk en kan op meerdere manieren. Bel (0251-657050) of mail (info@weel.nl) je nieuwe kenteken en meldcode door en wij passen je huidige verzekering aan. Ook in het weekend kan je de wijziging aan ons doorgeven zodat je zeker weet dat de auto verzekerd is. Spreek in dit geval de voicemail in of stuur een mail naar ons kantoor.

Wanneer je bij NH1816 verzekerd bent, kan je het beste het noodnummer van NH1816 bellen: +31 (0)88-112 1816. In andere gevallen kan je contact opnemen met Sander Weel (06-13381386) of Frank Vanacker (06-53996085).

Dit is tot op heden alleen nog mogelijk voor klanten met een verzekering bij NH1816. Via “Inloggen mijn Polissen” kan je door middel van je pasnummer en wachtwoord (beide zijn te vinden op het pasje welke je van ons kantoor hebt ontvangen) inloggen en jouw eigen polis bekijken. Ook kan je daar wijzigingen doorgeven of schades digitaal melden. Lukt het inloggen niet? Neem dan contact met ons kantoor op. Wij helpen je graag.

Alle schade is vervelend, maar schade met letsel is vaak ingrijpend. Als je persoonlijke schade hebt adviseren wij je direct contact met ons op te nemen. Een schadeformulier is vaak het makkelijkst omdat de gegevens van de tegenpartij dan bekend zijn.

Langdurige klachten

Als blijkt dat de schade zich niet beperkt tot een pleister of een bult, maar er langdurige lichamelijke klachten zijn te verwachten dan schakelen wij over het algemeen een onafhankelijk letselschadebureau in. Dit is vaak het geval bij inkomensderving of langdurige arbeidsongeschiktheid en/of invaliditeit.

Letselschadebureau ’s

De met ons samenwerkende letselschadebureau’s werken alleen voor slachtoffers en tussenpersonen en behartigen uw belangen uitstekend. Normaal gesproken zijn er geen kosten aan verbonden, deze worden namelijk betaald door de verzekeringsmaatschappij.

Voor stormschade geldt bijna altijd een eigen risico. Als er daadwerkelijk storm is geweest is de gevolgschade boven het eigen risico meestal gedekt. Wil je weten hoe het op jouw polis is geregeld? Informeer bij ons.

Je zit niet te wachten op schade aan jouw bedrijf. De zaken moeten gewoon doorgaan, maar vaak heb je – door de schade zelf of door het regelen van de schade – een hoop gedoe. Dan is het belangrijk dat de schade snel wordt hersteld of opgelost en dat er noodmaatregelen worden getroffen, zodat jouw bedrijf weer verder kan draaien.

Goed verzekerd

Als je goed bent verzekerd worden veel van deze zaken geregeld door jouw verzekeringsmaatschappij, de expert of de schaderegelaar. Wil je weten of jouw bedrijfsverzekeringen nog op orde zijn? Neem contact met ons op.

Snel melden
Meldt de schade in ieder geval zo snel mogelijk bij ons kantoor.

Het belangrijkste is dat je de oorzaak van de schade (het lek) vindt en deze zo snel mogelijk herstelt. De gevolgen van de waterschade zijn op de meeste polissen gedekt. De oorzaak van de lekkage moet je zelf (laten) verhelpen. Laat een schilder, aannemer of stukadoor een opgave doen van de herstelkosten van de gevolgschade en neem contact met ons op.